#Falfirka kisokos Megvan a véleményed, és látványosan ki is nyilvánítanád?

Kreatív nagykövetekkel erősít a Magyar Helsinki Bizottság

Új csatornákon és új eszközökkel indít felvilágosító kampányt a Magyar Helsinki Bizottság. A kampány elsődleges célcsoportja a fiataloké.  A változatos műfajú tartalmak a jogállamisággal, rendőri eljárásokkal, a fogvatartottak és a menekültek jogaival foglalkoznak. Labrosse Dani és Klement Csaba gifjei, illusztrációi, videói mellett ott lesznek majd Papp Virág tetoválásai, flessei, valamint a Vénuszprojekt podcastjai. A kampány a Nemakarokbeleszólni alkotócsoport videójával és Lil Frakk rapper Instagram-beszélgetésével indul.

A háttér és a kihívás

Az 1989-ben alapított Magyar Helsinki Bizottság egy olyan emberi jogi szervezet, amelyik a tanácsadástól a perképviseletig terjedően ingyenes jogsegélyt biztosít az állami önkény áldozatainak. Olyan témákat karol fel, amelyek bár elidegeníthetetlen egyetemes emberi jogoknak minősülnek, mégis gyakori viták tárgyát képezik a közéletben. A fogvatartottak és a menekültek jogvédelme megosztja a társadalmat, de a rendőri túlkapások és a jogállamiság sem számít túlzottan hálás témának. A Magyar Helsinki Bizottság mégis kitartóan kiáll ezekért az ügyekért és ügyfelei mellett. Nem csupán a jog eszközével, de a nyilvánosság erejével is küzd az igazságtalanság és az önkény ellen.  A civil jogvédő szervezet most új módszerekkel próbálja meg a nehezen átlátható kérdéseket jól érthetővé tenni.

Megértés az alkotáson keresztül

A nemtörődömséggel nehéz mit kezdeni, de a „nem értem”-nél már van keresnivaló. A száraz edukáció, egyoldalú ismeretközlés a fiataloknál nem működik. A nekik szóló helsinkis kampány célja így nem lehet más , minthogy minél több huszonéves eljusson a „bárcsak érteném” ismerős érzésétől  a „már értem” felszabadult felismeréséig. A komplex témák megértésében a művészet régóta segítségünkre van, az alkotás folyamata sokszor alkotónak és közönségének egyszerre segít feldolgozni és új megvilágításba helyezni témákat.

Ezért vágtunk bele egy olyan nagykövet csapat toborzásába, amelyben képviseli magát a vizuális művészet, a tetoválás, a mozgókép és még a trap is.

A csapat különböző felállásokban fogja megközelíteni az adott kampány szakasz témáját, aminek meghatározásában nem csak mi, de az összevont követőtábor is kiemelt szerephez jut majd. Mivel a jelenlegi helyzetben kevés offline lehetőségünk van az aktivizmusra, szeretnénk az online térben széleskörű mozgalmat elindítani. Ezt fogják támogatni az interaktívitásra törekvő tartalmak és kampány központi hashtagjei,  a #bárcsakérteném és a #márértem.

A kampány elsődleges felülete az Instagram lesz, ezért jó ötlet még most bekövetni a magyar_helsinki_bizottsag Instagram csatornáját! Az első tartalom már elérhető. A közkedvelt Nemakarokbeleszólni alkotócsoport a hatósági nyelv közérthetőségének fontosságáról készített egy videót. Csütörtökön Lil Frakk rapper és Fazekas Tamás, a Helsinki Bizottság ügyvédje közös IG Liveban segít megmutatni az SZFE példájából kiindulva, hogy mennyire pozitív élmény tud lenni, ha kiállunk saját jogaink és társaink mellett.

A változatos műfajú tartalmak a jogállamisággal, rendőri eljárásokkal, a fogvatartottak és a menekültek jogaival foglalkoznak a következő hetekben. Labrosse Dani és Klement Csaba gifjei, illusztrációi, videói mellett ott lesznek majd Papp Virág tetoválásai, flessei, valamint a Vénuszprojekt podcastjai is.

A kampány stratégiai tanácsadója a 10 éves Hi!Agency (Hirdessneten.hu) online marketingügynökség. Évek óta támogatják a Helsinki Bizottság munkáját, jelenlegi feladatuk a marketingkoncepció, landing tanácsadás, médiatervezés, kampánymenedzselés, és az analitika. A cél, hogy minél változatosabb formában érjék el a fiatal korosztályt a nagyköveti kommunikációval, és felhívják a figyelmet a Helsinki Bizottság megújult weboldalára, Facebook oldalára és Instagramjára.

A projektet különlegessé teszi, hogy nem hagyományos ügynökségi munka keretében készül, mert a koncepciónak és megvalósításnak is egy szabadúszó csapat a felelőse. Ez a projekt egy hazai start-up, a Briefly szabadúszó platformjának az első non-profit szférában megvalósuló országos kampánya.

Megosztom másokkal

Hiteles forrásból szeretnél információhoz jutni?

Ne maradj le a legfontosabb történésekről, értesülj terveinkről. Tartsuk a kapcsolatot, iratkozz fel hírlevelünkre Te is!

Hírlevél feliratkozás

Kövesd a Helsinkit

Napi aktualitásokért és extra tartalmakért kövess minket a Facebookon

Magyar Helsinki Bizottság